29 kwi 2012

TAG: Reading is cool!

Witam po raz drugi. Dziś tak jak wspominałam TAG. Wiem, że na większości blogów już dawno ten Tag się pojawił ale co tam ;p. Po raz pierwszy wypatrzyłam go u Cammie (/http://no-to-pieknie.blogspot.com/ ) Bardzo mi się spodobał dlatego postanowiłam że u mnie też się on pojawi ;)



*O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Każda pora jest dobra na czytanie, ale najczęściej to zależy od tego czy mam czas. W weekendy a dokładniej w niedziele lubię czytać rano i po obiedzie. Najczęściej jednak czytam wieczorami, to jest zdecydowanie moja ulubiona pora. Zdarza się np, czytać nawet do 1/2 w nocy.

*Gdzie czytasz?
Najczęściej i najchętniej w łóżku. Tam mi najwygodniej ;). Zdarza mi się też, ale bardzo rzadko czytać w podróży i w pracy.

*W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
W półleżącej lub leżącej. Najczęściej jestem wtedy przykryta kocem lub kołdrą ;p. Niestety, często kończy się to zaśnięciem przy a czasem na książce ;p

*Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Kocham kryminały, uwielbiam rozwiązywać zagadki wspólnie z głównym bohaterem. Ostatnio najchętniej sięgam po skandynawskie kryminały za ten ich mroczny klimat ;p. Bardzo lubię też książki o "śmierci" Simona Becketta. Lubię też fantastykę, choć takich książek mam tylko kilka. Myśląc o fantastyce nie mam tu na myśli książek o wampirach, bo takie w ogóle mnie nie interesują. Moją ukochaną serią magiczną jest saga czarnych kamieni Anne Bishop, polecam. Jest to połączenie fantastyki z lekkim erotykiem ;p. Lubię też sensację, dramaty, obyczajowe, czasem również babską literaturą nie pogardzę (oczywiście nie chodzi mi o harlekiny bo tego nie znoszę)

*Jaką książkę ostatnio kupiłaś / dostałaś?
Świt Zmierzchu. Czarne Kamienie - księga IX - Anne Bishop
Wołanie grobu -Simon Beckett 
Wyliczanka - John Verdon
Pentagram - Jo Nesbo
Wszystkie już niestety dawno przeczytałam ;p

*Co czytałaś ostatnio?
Z nowych książek (tzn. czytanych po raz pierwszy) czytałam trzecią część serii norweskich kryminałów, których bohaterem jest Harry Hole - Pentagram. Jak dla mnie jak na razie najlepsza i najciekawsza część.
Z książek które już wcześniej przeczytałam po raz drugi czytałam Szczęście za dodatkową opłatą - Lolly Winston. Nie miałam nic nowego do czytania a poza tym zbieram materiał na blog książkowy. Książka nie jest zbytnio w moim typie, bo jest taka babska książka. Opowiada o kobiecie, która nie może zajść w ciążę i na dodatek dowiaduje się że jej mąż ma kochankę. Dobra książka.

*Co czytasz obecnie?
Świat urojony - G.H. Ephoron. Czytam ją po raz drugi. Nie każdemu się spodoba gdyż jest dziwna. Facetowi ktoś zabija żonę a on zamiast dzwonić od razu na policję to najpierw robi coś do jedzenia matce, później ją odwozi do domu opieki, bierze prysznic, robi pranie a potem dzwoni do swojego kolegi ze szkoły, który jest detektywem by do niego przyjechał. Na dodatek jest jakby pozbawiony uczuć i bardzo nieufny a w jego domu na każdym kroku znajdują się kamery. Główny bohater pod jego wpływem sam zaczyna doświadczać paranoi. Książka nie jest jakoś wciągająca a teraz gdy czytam ją drugi raz wydaje się męcząca. Oczywiście da się ją przeczytać ale jak dla mnie nie jest to książka do której można wciąż i wciąż wracać i nigdy się nie znudzi.

*Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi?
Jeśli używasz zakładek, to jakie one są?
Zaginanie rogów to barbarzyństwo i surowo je postępiam. Używam od dłuższego czasu zakładek, które dołączane są przy zamówieniach w Selkarze. Gdy nie posiadałam zakładek używałam po prostu kawałka kartki - mniejszej lub większej.

*E-book czy audiobook?
Ja kocham papier i nic tego nie zmieni. Jednak nie mam za dużo miejsca na książki i zastanawiam się nad kupnem czytnika Kindle. Czyli jak już muszę wybrać to wybieram e-book. Audiobook to nie dla mnie. Myślę, że po 10 minutach znudziłoby mi się.

Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
O wiele ich było. Gdy byłam bardzo małym dzieciaczkiem to miałam swoją ukochaną książkę z opowiadaniami/bajkami, którą znałam na pamięć ale musiał i tak mi ktoś ją czytać ;p. Później ze szkoły pamiętam "Dzieci z Bullerbyn", którą bardzo lubiłam i chyba czytałam z 5 razy. Jak już byłam nastolatką to lubiłam te typowe dla młodzieży o pierwszych miłościach, tego typu książki . Generalnie nie mogę zdecydować się nad jakąś konkretną i jedyną ulubioną książką z dzieciństwa ;p

Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?
Nie ma takiej postaci. Oczywiście są postacie, które lubię ale nie wiem czy je cenię. Zostawię to pytanie bez odpowiedzi.

Jeśli ktoś jest ciekaw jakie książki czytam to podaję adres mojego konta na Lubimy Czytać - Justina Można zapraszać do znajomych ;p. Jeśli macie tam swoje konta to dajcie linki, chętnie popatrzę czego Wy czytacie. To by było już dziś na tyle. Pozdrawiam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz